tisdag, januari 13, 2009

Kinenska... antar jag

Fick precis ett mejl av den mystiske herren "Bert XL". Vet inte hur de fått tag på min adress eftersom jag nästan aldrig reggar den på nätet, men jag är glad att de hade det för jag fick mig ett gott skratt. Så här skriver Bert:

Dear sir / madam
Önskar du ha en bra dag! Jag skulle vilja införa ourselves.We är ett av Kinas stora grossister i Zhengzhou, China.I remitterades att du lever ett mycket livskvalitet genom din vän som redan har varit vår customers.So vi skulle vilja veta om du är intresserad till varumärket elektroniska produkter.
Som ett uppriktigt grossist, uppriktigt vi vill presentera och visa våra elektroniska produkter i hög kvalitet och lågt pris via vår hemsida: http://www.sovcy.com
Hoppas att din tidigt svar.
Med vänlig hälsning
Sara
Taibo exporthandeln Co, Ltd

Vem denna min vän som redan varit deras costumers är framgår tyvärr inte, annars hade jag skickat henne eller honom ett stort tack för denna lilla paus i jobbandet. Känns kul att äntligen kunna skratta åt kinenska i stället för svengelska (även om det fanns svengelska med här också). Om någon är orolig för virus eller något så kan jag lugna er med att berätta att jag redan raderat mejlet.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag har fått exakt samma mail till jobbet (min chef också). Fast vi fick det från nån Juan nånting.

Direktmarknadsföring när den är som bäst.

10:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home