torsdag, mars 12, 2009

Tangopalatsi


Var på Tangopalatsi i går kväll. Klubben har flyttat från Södra Teaterns tredje våning till Kägelbanan och det är verkligen en bättre lokal. Vet inte när jag senast var på Kägelbanan, men de har byggt om sedan sist och den avlånga lokalen med svarta pelare längs med dansgolvet passar perfekt för en svängom till finsk tango. Darya och Månskensorkestern spelade lika bra som vanligt, den tidlösa elegans som Darya utstrålar är så förfinad att man aldrig tröttnar på att se dem. Tangopalatsi är en av de enda klubbar som blandar en äldre publik med folk i vår ålder, det vimlade av finska par i 60-årsåldern (som givetvis dansade grymt bra). Jag blev t.o.m. uppbjuden av en gullig Sverigefinne och fick (försöka) dansa två danser, vet inte när det senast skulle ha hänt. Tack, Pekka, för den! Träffade en del Sverigefinnar som jag samarbetat med genom åren och reflekterade för femtioelfte gången kring hur lycklig jag är över att vara tillbaka i Stockholm och befinna mig i ett sammanhang igen. Jag kan bokstavligen inte gå ut genom dörren utan att träffa vänner och bekanta som med öppna armar och stora leenden uttrycker sin glädje över att jag är hemma igen. Tack, alla underbara för det.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Andrea!
Snubblade in på din blogg när jag googlade "tango skeppsholmen" Förvånat inser jag att jag förmodligen är den gulliga sverigefinnen, roligt!!
Jag är egentligen finsk/rysk men född i sverige...
Mvh Pekka

5:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home