onsdag, mars 31, 2010

Andrea vs Johanna

Jag var på Radiohuset för att spela in en grej i dag och hur mycket jag än sade vad jag heter åt kvinnan i receptionen så fick jag ändå en besöksbricka med fel namn (se bild här bredvid). Det går inte att komma i från att det måste vara Johanna Koljonen (programledare för P3 Kultur) som spökar i receptionistens hjärna. Trots att vi inte liknar varann överhuvudtaget (se nedan) och inte heller direkt låter som varann, så är det väldigt vanligt att folk blandar mellan oss. Bara för att vi båda talar helsingforsisk finlandssvenska. Och båda jobbar inom media och film.

Jag har bl.a. blivit utskälld p.g.a. åsikter som varit hennes, t.ex. att Cars är en dålig film. Det skulle jag aldrig tycka, älskar både bilar och animerat ju. Det har gått så långt att hon t.o.m. efter att ha sagt något chockerande i radion slätat över det hela med att säga att det ändå är jag som kommer att få skit för det, vilket är sjukt roligt. Nåja, för att jämna ut det hela tänker jag hädanefter klejma att det var jag som vann På spåret! Muahahhahahaha!

PS. Jag gillar, beundrar och respekterar Johanna stort och brukar alltid hänvisa till henne om jag får någon förfrågan som jag inte hinner eller vill tacka ja till. Så det så!

4 Comments:

Blogger Unknown said...

litet humor..Ni är födda med bara två dygns skillnad.. undrar om du är född på Kvinnis eller Kättäri!!Titte V.

9:52 em  
Blogger Unknown said...

hoppsis ..sista raden kom ej med..

titte v. = jocs ma, kira reuters förra arbetskollega dessutom ..

9:54 em  
Blogger Unknown said...

Hej Johanna förlåt Andrea är allt väl med dig? Nu är det snart en månad sedan du senast postade ett blogginlägg. Mitt rättstavningsprogram vill ändra ditt namn till Andre!

6:46 em  
Blogger Burberry Fields Forever said...

Vilken Bloggiver du har Andrea!

10:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home