tisdag, mars 09, 2010

Världens vackraste kappa - custom made

När jag hälsade på Oscar i Kina och Hong Kong i september förra året (läs inlägg här) tillbringade jag en hel dag i ett hus fullt av piratkopierade varor. På översta våningen fanns det tyger i alla tänkbara utföranden, så tog tillfället i akt och handlade på mig ett lager som jag gav till Camilla, min skickliga sömmerska/designer till svägerska.

Ett av tygen (gammelrosa siden med mönster) köpte jag till mig själv utan att riktigt veta vad som skulle hända med det, men efter en stund insåg jag att det vore perfekt för en vårkappa. Och då finns förstås ingen bättre än ovannämnda Camilla och hennes företag Ateljé Camre för jobbet. Så under julen planerade vi hur den skulle se ut och efter diverse provturer fick jag den nu när jag var i Åbo förra helgen för att fira min älskade guddotter Sveas 2-årsdag. Bilden är inte värst bra, men är inte kappan fullkomligt underbar? Nu gäller det bara att hitta ett tillfälle att inviga den. Om inte förr så ska jag till New York på en arbetsresa i april, så då kommer den nog väl till pass.

Förutom ett set med Duplo-lego så gav jag Svea (är hon inte bedårande?) Min granne Totoro på dvd. Hon förstod genast att det var en film att älska och vi tittade på den både på lördagen och söndagen. Mitt mål är att Totoro ska gå förbi Mumin i popularitet, så kommer att fortsätta kolla på den och prata om den med henne. Indoktrineringen kan börja, muahhahahhahaa!