lördag, januari 17, 2009

Studio Draken


Sitter och peppar för Göteborgs filmfestival och mitt superroliga jobb där. Ska vara programledare för en daglig live talk show, Studio Draken. Showen är varje kväll från lördag 24 januari till lördag 31 januari, kl 19-21 i festivaltältet. Bilden ovan är förresten tagen av James Holm och finns i det tryckta festivalprogrammet. Jag ser så där lagom vetande ut, tycker jag, hoppas folk inte tycker bilden är dryg, jag utgår från att folk som sett mig förut vet att så inte är fallet... Studio Draken kommer att ha massor grymma gäster och intressanta programpunkter, teman varje dag och specialprogram som film quiz och Pecha Kucha. Jag älskar att köra live eftersom man aldrig vet vad som händer oberoende av hur förberedd man är innan, det ger en extra spänning som gör att man skärper sin koncentration på ett sätt som brukar ge bra resultat. Hoppas att få se många bekanta och blivande bekanta nunor i publiken, ni bloggläsare är extra välkomna att dyka upp och snacka med mig innan och efter programmet.

Det ska annars också bli så otroligt kul att komma ner till Göteborg, jag har inte varit där sedan jag slutade på Filmkrönikan i maj. Att få träffa alla mina kompisar och njuta av det underbara värdet i Sveriges framstjärt... Skämt åsido, Göteborg är en härlig stad och människorna nästan undantagsvis skönare än stockholmare. Och så är ju hela filmbranschen därnere under festivalen, har saknat mina f.d. kollegor från Stockholms filmfestival, Metro och Filmkrönikan under min höst i Berlin. Mycket jobb, mycket film och mycket mingel, vad är bättre än det?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nä, bilden är perfekt. Du ser mysig och klok (precis som du är) ut.

1:53 em  
Anonymous Anonym said...

that's so not cosmopolitan to blog in swedish (or is it finish?)

6:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home